Skip to main content

Kondomer i stället för toalettpapper

Tyskarna samlar bara på toalettpapper och nudlar?

Inte sant, säger vi från Mister Size, kondomer har också en försäljningsökning på nästan 40 procent.

Först var det bara en liten lapp, sedan blev det ett löpande skämt som spreds på nätet: Fransmännen - sägs det - hamstrar kondomer i samband med Corona-pandemin, medan tyskarna hamstrar toalettpapper. Vi på Mister Size kan inte förstå varför hela Europa skrattade åt borrhålen mellan Alperna och Nordsjön. Våra siffror, särskilt från vår partnerbutik Vinico.com, säger något helt annat och är lämpliga för att återupprätta tyskarnas nationella stolthet: Eftersom de uppmuntras att arbeta på hemmakontoret och stanna hemma har kondomförsäljningen ökat stadigt. Efter två veckors isolering i hemmet har vi en ökning av beställningarna med cirka 40 procent. Vi är övertygade: "När det gäller vår sexlust är vi tyskar bättre än vårt rykte."

Tyskarna har en önskan om sex även under krisen

Vi kan inte klaga på bristande intresse för våra produkter ens i "normala" tider. Tyskarna har lika mycket sexuell lust som andra nationaliteter.

Vår grundare Jan Vinzenz Krause vet vad han pratar om, han kan se tillbaka på årtionden av erfarenhet. Efter att Jan Vinzenz Krause, då 17 år gammal, delade ut kondomer under valkampanjen för Rudolf Scharping 1994, vilket han efter ett test upplevde som en påfrestning, frågade han sig själv varför kondomer egentligen passar så dåligt och därmed förstör glädjen för den som bär dem. Därför gjorde han först en praktik hos tillverkaren av Billy Boy-kondomer, som är kända i hela Tyskland, och programmerade sedan tillsammans med sin bror världens första kondområdgivare på nätet. "Jag ville dela med mig av den kunskap som jag hade förvärvat på detta område. Män som ville ha en kondom med skräddarsydd passform var glada. Så nästa idé kom till oss". Från sin plantskola i Bonn startade han en nätbutik för kondomer och drog in hela familjen i den ständigt växande affärsverksamheten med preventivmedel.

På jakt efter den perfekta kondomen

Idag, ett kvarts sekel senare, har plantskolan blivit ett medelstort företag inom Vinergy-koncernen. Vi är fortfarande intresserade av den perfekta kondomen, den som passar. Och en som därför också känns väldigt bra och är rolig att bära. Med Mister Size har vi nått vårt mål. Vi har just beställt om flera miljoner kondomer från vår tillverkare i Malaysia. Bara under den andra veckan av Corona-kontaktförbudet - med mer tid för samvaro hemma - skickade vår partnerbutik Vinico.com flera tusen försändelser till privatkunder, utan att räkna med försändelserna till återförsäljare över hela Europa som säljer kondomer i sina webbutiker. I tider av Corona har vi till och med anställt mer personal för att klara av den ständigt ökande efterfrågan. "Självklart ligger skyddet av våra anställda oss varmt om hjärtat, så vi har vidtagit lämpliga åtgärder för att skydda dem från att smittas av viruset."

Och vad gör tyskarna med kondomer som de beställer på nätet? De använder dem säkert snabbare och med större glädje än lagren av toalettpapper.

Mister Size
Fler artiklar

Att sätta på kondom på rätt sätt - hur du gör det utan att det blir irriterande

Läs nu

Vänskap+, mingel, öppna förhållanden och polygami - vad är det med moderna relationsmodeller?

Läs nu

Oavsett hur stor eller liten - jag älskar min penis

Läs nu